Als huurder heeft u de verplichting om gebreken onmiddellijk te melden van zodra zij optreden. Zo heeft de verhuurder de kans om de gebreken zo spoedig mogelijk te herstellen en gevolgschade te vermijden. Doet u dat niet als huurder, dan bent u aansprakelijk voor alle gevolgschade die daardoor ontstaat. Wettelijk gezien moet de melding altijd schriftelijk en aangetekend gebeuren. De meeste verhuurders zullen er baat bij hebben als u de gebreken voor het versturen van de brief gewoon telefonisch gaat doorgeven.

Hoe moeten gebreken gemeld worden?
Contact
Woningkwaliteit
- Adres
- Gemeenteplein 103140Keerbergen
- tel.
- 0471 85 03 77
- woningkwaliteit@keerbergen.be
Gerelateerde items
- Als ik als huurder bij de gemeente over de woningkwaliteit van mijn huurwoning ga klagen, word ik dan op straat gezet?
- Als mijn verhuurder de gebreken herstelt kan hij dan de huurprijs verhogen?
- Mag ik als huurder de huur verminderen als de verhuurder de kwaliteitsgebreken niet herstelt?
- Mijn elektriciteitsinstallatie werd recent door een officieel keuringsorgaan gekeurd – waarom krijg ik toch strafpunten voor elektriciteit?
- Waarom is de gemeente bezorgd over de kwaliteit van mijn woning?
- Waarom word ik niet verwittigd voordat ik een aangetekende brief krijg van de gemeente, dat mijn woning in aanmerking komt voor een ongeschikt- en/of onbewoonbaarverklaring?
- Wat is de kostprijs van een conformiteitsonderzoek/klacht/opstart procedure?
- Wat zijn de gevolgen van de opstart van de procedure woningkwaliteit?
- Wat zijn de huurders- en verhuurdersverplichtingen? Welke gebreken moet de huurder en welke de verhuurder herstellen?
- Welk nut heeft een conformiteitsattest voor mij?