We gaan weer tegelwippen!
Het startschot voor het Vlaams Kampioenschap Tegelwippen is afgegaan. In 2023 hebben we nipt verloren van Tremelo met slechts 6 tegels. Dit jaar is het aan ons!
Dus haal het breekijzer en de koevoet uit de schuur en breek die onnodige verharding uit.
Het kampioenschap loopt van 21 maart 2026 tot en met 31 oktober 2026. Daarna weten we welke gemeente de kampioen tegelwippen is geworden.
Het Vlaams kampioenschap Tegelwippen is een klimaatactie tegen de oprukkende verharding die de klimaatverandering in de hand werkt.
Steeds vaker krijgen we te maken met problemen zoals hittestress en wateroverlast. Vooral de kwetsbare groepen worden het hardst getroffen. Met een grote vergrijzing van de Keerbergse inwoners, krijgen steeds meer inwoners gezondheidsproblemen door de gevolgen van de klimaatverandering.
Dus tijd om het klimaat te veranderen. We gaan voor minder verharding en meer voor groene en blauwe elementen.
Jouw tegelscore kan je ingeven op de tegelteller. Enkel de ingegeven gewipte tegels tellen mee voor de berekening.
Inspirerende voorbeelden kan je bekijken op http://www.vk-tegelwippen.be
Een inspirerende actie die je helpt bij het ontharden:
